Навіщо районам змінюватися (інфографіка)

Прийнята у 2014 році урядова Концепція реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади передбачає, що в Україні має бути обґрунтована територіальна основа для діяльності органів місцевого самоврядування та органів виконавчої влади. Ці органи на усіх рівнях (базовому, районному та обласному) повинні забезпечувати доступні та якісні публічні послуги.

З 2014 року, з початком реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади (децентралізації), базовий рівень місцевого самоврядування зміцнюється – ради та виконкоми спроможних громад (ОТГ та міст обласного значення) отримують більшість повноважень та ресурсів, які раніше були в районах.

У той же час районний рівень залишається незмінним, навіть там, де територія району повністю співпадає з територією об’єднаної громади. Кількість послуг, які надаються на районному рівні, постійно зменшується, їхня якість знижується. Звичайно, це суперечить Концепції реформи. Отже настав час змінювати райони – робити їх більш спроможними. І цей процес вже розпочався.

У Верховній Раді зареєстровано законопроекти, які передбачають формування нового районного поділу Миколаївської №9279, Полтавської №9204 (ми про нього вже писали ТУТ), Сумської №9324 та Чернігівської №9277 областей.

Детальніше про причини змін на рівні районів – у інфографіці: